שומן נתפש בדרך כלל כמרכיב מיותר, ובני אדם רבים מתאמצים מאוד כדי לסלק אותו מהגוף, אבל בפנים כמות מסוימת של שומן היא דווקא בעלת ערך חיובי – היא זו שמקנה לאיבר המרכזי והמשפיע ביותר על המראה החיצוני שלנו את החיוניות. ככל שאנחנו מתבגרים, שכבת השומן התת עורית בפנים הופכת דקה יותר ויותר. זהו תהליך בלתי נמנע, שגורם לנו להיראות פחות קורנים ובמידה מסוימת גם פחות בריאים. בנוסף גם משתנה המיקום של השומן שמתחת לעור הפנים, וכתוצאה מכך נוצרים שקעים – בעיקר בלחיים וגם מתחת לעיניים, באזור הרקות וסביב השפתיים. אימפקט נוסף של הידלדלות השומן בפנים הוא טשטוש קו הלסת, שגם הוא לא מחמיא לנו.

אחד הפתרונות האפקטיביים ביותר לכל התופעות הנ"ל הוא הזרקה של שומן עצמי, כלומר שומן שנלקח מהמטופל או המטופלת, לאזורים בפנים שם הוא חסר. בעמוד זה תמצאו מידע מקיף אודות ההליך, יתרונותיו, חסרונותיו ותופעות הלוואי האפשריות.

הזרקת שומן לפנים מורכבת מ-3 שלבים:

אלקיחת השומן מאזור אחר בגוף של המטופל או המטופלת – בדרך כלל האזורים המתאימים ביותר הם הבטן התחתונה, המותניים והישבן. בחירה מושכלת של המקום ממנו נלקח השומן חשובה בעיקר על-מנת לקצר את תקופת ההחלמה ככל האפשר, ובאופן טבעי גם האסתטיקה של המקום נלקחת בחשבון.

בהשבחת השומן – לפני שהשומן העצמי מוזרק לפנים הוא עובר תהליכים שמבטיחים מקסימום אפקטיביות. מטרה נוספת היא הפיכתו לעוד יותר בטוח לשימוש (כשהבסיס לכך הוא כמובן העובדה שמדובר בשומן של המטופלים עצמם ועל כן סכנת הדחייה שלו היא אפסית).

גהזרקה לפנים – גם שלב זה מחייב כמובן מיומנות גבוהה במיוחד, גם במסגרת תכנון ההליך, כלומר בחירת הנקודות אליהן יוזרק השומן וכמות החומר שתוזרק, וגם תוך כדי הביצוע בפועל.

היתרונות והחסרונות של הזרקת שומן

יתרון אחד של הזרקת שומן לפנים הוא התוצאות המרשימות. יתרון שני הוא העובדה שמדובר בחומר טבעי לחלוטין וכזה שנלקח למעשה מהמטופל או המטופלת, כך שאין חשש מפני ההשלכות של החדרת חומרים זרים לפנים. היתרון השלישי הוא ההשפעות המיטיבות הנוספות של הזרקת שומן עצמי – בתאי השומן ישנם גם תאי גזע, ואלה משפרים את מרקם עור הפנים במידה בלתי מבוטלת.

עוד יתרון שכדאי לקחת בחשבון הוא שתוצאות הצערת פנים עם שומן עצמי נשמרות לטווח ארוך – אמנם כמחצית מהתאים המוזרקים נספגים בפנים ולא משנים את המראה שלהם, וישנם גם מקרים שבהם נדרשת הזרקה נוספת כדי להגיע למראה הרצוי, אבל כשמושגת התוצאה המבוקשת, היא תחזיק מעמד שנים רבות.

לצד היתרונות יש גם חיסרון משמעותי בהשוואה להזרקת חומרי מילוי כגון חומצה היאלרונית – הצורך לשאוב שומן, ולשם כך לבצע הליך כירורגי פולשני. בהתאם ההמלצה היא להגיע אך ורק לכירורג פלסטי מנוסה ובעל יושרה שידע להתאים לך את הטיפול הטוב ביותר עבורך – ולבצע אותו באופן מושלם.

בפנים ייתכנו שטפי דם מקומיים וכן צפויה נפיחות. באזור שממנו נשאב השומן ייתכנו כאב ואי נוחות, ובכל מקרה הוא נחבש על-מנת לאפשר למקום להחלים. במשך כחודש יש להימנע ממאמצים גופניים משמעותיים, במשך כשבועיים חשוב להימנע מחשיפת הפנים לשמש ופרט לכך ניתן לחזור לשגרה לאחר כשבוע עד 10 ימים.

במקרים נדירים ייתכנו סיבוכים כמו זיהום, א-סימטריה בפנים או פגיעה עצבית. כירורג פלסטי מיומן מקטין משמעותית את מידת הסיכון להתרחשות תופעות אלה.

התוצאות המרשימות מתחילות לבוא לידי ביטוי לאחר כחודש וחצי ומושלמות תוך כחודשיים נוספים. חשוב לשמור על המשקל כדי שהפנים ימשיכו להקרין חיוניות ואסתטיקה שובת לב.

לעתים יש צורך לחזור על פעולת ההזרקה מספר פעמים בין 2-4 על מנת לקבל את התוצאה המבוקשת היות ובכל פעם ישנה ספיגה של חלק מהמשומן

שהוזרק .יש לזכור שלא ניתן לשמור את השומן שנשאב ובכל פעם צריך להפיק את השומן המוזרק מחדש .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *