החזה הנשי נתפס בעינינו כאיבר סימטרי ברוב רובם של המקרים, אולם כדאי לדעת שעל פי מחקר שפורסם בשנת 2006 במגזין המוקדש לכירורגיה פלסטית ושחזורים, ל- 9 מכל 10 נשים חזה לא סימטרי!

כמובן שמידת הא-סימטריה, ברוב המקרים, נמוכה למדי, סביר להניח שאפילו בלתי נראית לעין (אלא אם כן מתבוננים באופן מעמיק במיוחד בחזה) – אבל ישנם גם מקרים בהם חוסר הסימטריה כן ניכר לעין ובעיקר מפריע לאישה ומונע ממנה ליהנות מדימוי עצמי נאות, ביטחון עצמי גבוה ואיכות חיים תקינה. במקרים אלה ניתן לבצע ניתוח שיתקן את אי הסימטריה.

מהי א-סימטריה בחזה?

חוסר סימטריה בחזה עשוי לבוא לידי ביטוי במספר דרכים. הצורה הנפוצה ביותר היא כששד אחד גדול יותר מהשני, אולם ישנם גם מקרים בהם גודל הפטמות אינו זהה וכן מצבים שבהם שד אחד גבוה יותר מחברו ואפילו כאלה שמבנה השד שונה ("שד טובולרי"). אפשרויות נוספות של א-סימטריה: מידת צניחה שונה של שני השדיים או מידת צניחה שונה של הפטמות.

כדאי לדעת שחוסר סימטריה זה משפיע לא רק על הפן האסתטי, אלא עלולות להיות לו גם השלכות בריאותיות: כשאחד השדיים גדול יותר מהשני, ובהתאם גם כבד יותר, האופן בו מתחלק המשקל על פני שני צידי הגוף אינו מאוזן ועלול לפגוע בעמוד השדרה.

כיצד מתקנים חוסר סימטריה?

כשחוסר הסימטריה בולט לעין ופוגם באיכות חיי האישה במידה משמעותית, ניתן כאמור לתקן זאת באמצעות ניתוח פלסטי.

בחלק מהמקרים ההליך הכירורגי הוא הגדלת חזה (של שד אחד או של שניהם), הקטנת חזה, הרמת חזה, עיצוב מחדש של אחד השדיים או שילוב כלשהו של ההליכים הנ"ל – הכל בהתאם לחוסר הסימטריה הספציפי שרוצים לתקן.

ניתוח חזה - חזה לא סימטרי
לתיאום פגישת ייעוץ חייגו 077-7298704 או לחצו כאן

מפגש ייעוץ והיערכות לניתוח

השלב הראשון בדרך לשדיים סימטריים הוא מפגש שבו לומד הכירורגי הפלסטי להכיר את האישה, בוחן בקפידה את מבנה החזה הקיים ומעמיק גם באשר למצב הרפואי הכללי של המטופלת (ובפרט מצב בית החזה, שלילת מחלות רקע כגורם אפשרי לחוסר הסימטריה ותשאול לגבי מקרי סרטן השד במשפחה).

לאור כל הנתונים הנ"ל, ובפרט כמובן המדידות המדויקות של שני השדיים, ממליץ הרופא על ההליכים הכירורגיים האופטימליים עבור המטופלת הספציפית, על מנת שתבין את מצבה לאשורו ותחליט אם להיכנס לחדר הניתוח על סמך מידע מפורט ומלא.

במהלך המפגש לומד המנתח גם מהו החזה המושלם בעיני המטופלת – כך למשל אם שד אחד גדול מהשני היא זו שמחליטה אם להגדיל את השד הקטן או להקטין את השד הגדול.

במידה והמטופלת חפצה בניתוח והיא בת 35 ומעלה, היא תידרש לעבור בדיקת ממוגרפיה.

החלמה וסיבוכים אפשריים

ההחלמה מהניתוח לתיקון הא-סימטריה משתנה בהתאם להליך הכירורגי הספציפי שבוצע (או להליכים שבוצעו, אם מדובר בשילוב של כמה מהם).

גם הסיבוכים האפשריים בעקבות ניתוח תיקון חזה לא סימטרי תלויים בניתוח הספציפי. ככלל מדובר בנפיחות באזור המנותח, זיהומים ודימומים, שברוב רובם של המקרים אינם משמעותיים וחולפים מעצמם תוך זמן קצר.

עוד חשוב לקחת בחשבון שגם לאחר ניתוח תיקון חוסר סימטריה בחזה מוצלח במיוחד עדיין תיתכן מידה מסוימת של א-סימטריה, וזאת בעקבות תהליכים טבעיים המתרחשים בכל גוף.

ד"ר שבשין – מנתח פלסטי מומחה

 

אולי יעניין אותך  גם :

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *