האף מושך אליו לא מעט תשומת לב, ואצל לא מעט בני אדם – צעירים ומבוגרים, נשים וגברים – הוא מקור לעוגמת נפש. בימינו ניתן לעצב את האיבר שבמרכז הפנים ולהקנות לו את המראה הרצוי, במספר דרכים. בעמוד זה תמצאו מידע אודות השיטות השונות של ניתוחי האף, המלצות לבחירת המנתח הפלסטי המתאים לכם ביותר וטיפים יקרי ערך שיעזרו לכם לעבור את התהליך בקלות.

מה ההבדל בין ניתוח סגור לניתוח פתוח ומה מתאים לכם?

כאמור ישנן מספר שיטות לביצוע ניתוח אף, ובפרט ישנן האופציות של ניתוח פתוח וניתוח סגור.

ניתוח האף בשיטה הפתוחה מבוסס על שני סוגי חתכים – פנימיים (בתוך החלל של האף) וחיצוני (בבסיס של האף). המרווח בין העור לאף, זה שבתוכו פועל הכירורג הפלסטי, גדול יותר, ועל כן ישנו חופש פעולה נרחב יותר וניתן לבצע שינויים משמעותיים יותר. מצד שני, כדאי לדעת שכיום ישנה העדפה מובהקת לשימור המראה הטבעי ככל האפשר ובהתאם ויתור על ניתוחים דרסטיים. עוד חשוב לקחת בחשבון שבגלל החתך החיצוני נשארת צלקת בתום הניתוח, אם כי עם הזמן היא מיטשטשת.

ניתוח האף בשיטה הסגורה מבוצע דרך חתכים פנימיים בלבד. סוג זה של ניתוחים באף נחשב מורכב יותר אבל כשבוחרים במנתח מיומן ומנוסה התוצאות תהיינה מרשימות מאוד. באופן כללי ישנם רופאים שמרגישים נוח יותר עם אחת השיטות ומשתדלים שלא לנתח בדרך השנייה (ובפרט אם ניתוח אף אינו פעולה רווחת מבחינתם, או שהם הוכשרו בשיטה אחת ואינם מיומנים מספיק בביצוע ההליך הכירורגי השני).

איך לבחור רופא לביצוע ניתוח אף?

כששוקלים לבצע ניתוח אף רופאים מומלצים הם קודם כל אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים מספיק בביצוע שני הסוגים של ההליכים הכירורגיים, כאמור גם ניתוח פתוח וגם ניתוח סגור, כך שההמלצה שלהם לגביכם תהיה בוודאות זו המתאימה לכם ביותר.

שיקול חשוב נוסף הוא מידת היושרה המקצועית של המנתח. מנתח פלסטי אמין ובעל יושרה ללא פשרות דוגמת ד”ר דב קליין לא יהסס להמליץ למי שלא באמת זקוק לניתוח אף לוותר על ההליך הכירורגי (שאמנם מתאפיין באחוזי הצלחה גבוהים, אבל עלול גם לגרום לסיבוכים ובכל מקרה נדרשת תקופת החלמה בלתי מבוטלת). בנוסף רופאים שרוצים להבטיח מקסימום שביעות רצון מהתהליך יקפידו לוודא שהציפיות שלכם מהניתוח ריאליות – אמנם גם בשיטה הסגורה, ועוד יותר מכך בשיטה הפתוחה, ניתן לחולל שינויים משמעותיים במראה האף ועל כן גם במראה הפנים באופן כללי, אולם לא כל חלום ניתן לממש וחשוב להבין זאת.

פרמטר שלישי לבחינת מידת היושרה הוא האם המנתח הפלסטי משתף אתכם גם בסיבוכים ובסיכונים האפשריים. אמנם מדובר במקרים נדירים אבל חשוב שתדעו כי ייתכנו דימום, זיהום, א-סימטריה באף או היעדר תחושה באזור.  

טיפים נוספים

לאחר שבחרתם את הכירורג הפלסטי שינתח את האף ויקנה לו את המראה הרצוי, חשוב להיערך לקראת ההליך הכירורגי והתהליך באופן כללי. הדגש החשוב ביותר הוא כאמור להבין שלא כל שינוי אפשר לייצר בניתוח וכי מוטב “להסתפק” בשינוי צנוע יותר אבל להבטיח מראה טבעי (ולכן גם מחמיא).

לקראת ניתוחי אף המלצות נוספות הן בפן הרפואי: יש להפסיק לעשן לפחות 3 שבועות לפני הניתוח וכן להפסיק נטילת תרופות ותוספים שמדללים את הדם. עוד טיפ חשוב הוא לקחת בחשבון שבמשך שבוע עד שבועיים תהיו מוגבלים בביצוע פעולות רבות ולכן כדאי מראש לוודא שתהיה לכם עזרה, וכן להבטיח שבבית יהיו כל הפריטים החיוניים לכם.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם :

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *