השפתיים הן איבר המושך אליו לא מעט תשומת לב – גם מפני שהן ממוקמות במרכז הפנים, גם לנוכח התנועה שלהן ובפרט תוך כדי דיבור וגם בגלל שהן מזוהות עם אנרגיות חיוביות שונות כמו נתינה, חיוניות וחושניות. בהתאם עיבוי שפתיים ועיצובן הוא טיפול מבוקש – וכדאי להכיר את חומרי המילוי המובילים והאיכותיים שמאפשרים לנו להעניק לאיבר זה את המראה המבוקש.

בפרט כדאי לדעת מה ההבדל בין סיליקון בשפתיים לבין שימוש בחומצה היאלרונית – ובעמוד זה תמצאו הסברים מפורטים לגבי הדרכים השונות לעצב את השפתיים, היתרונות של כל חומר מילוי והדגשים החשובים באופן כללי בדרך לשפתיים מלאות ומסוגננות ופנים מרשימות.

סיליקון הוא חומר מילוי מתאים כשהמטרה היא עיבוי שפתיים. אימפקט נוסף של שימוש בסיליקון הוא מיצוק העור סביב השפתיים ובפרט בצידי הפה ובחלק שבין הפה לאף.

כשמוסיפים סיליקון בשפתיים חשוב להקפיד על זהירות מרבית. בכל פעם תוזרק אל אזור כזה או אחר בשפה כמות מזערית של סיליקון ג'ל, וזאת במטרה למנוע גושים ואיתם מראה שאינו טבעי ובוודאי שלא מחמיא. סביב הסיליקון נוצרת מעטפת של קולגן והיא זו שמקנה לשפתיים בסופו של דבר את המראה הרצוי, וזו גם הסיבה לכך שמרוויחים את מיצוק העור באזור.

בגלל הצורך במינימום שינוי, נדרשים באופן טבעי מספר מפגשים עד להשלמת יצירת המראה המבוקש, כשבין מפגש למפגש ישנו מרווח של כ-6 שבועות – כך שהרופא המטפל יוכל לראות את השפעות ההזרקה הקודמת ולהמשיך בטיפול בהתאם להן.

 ייתכנו שטפי דם מקומיים, נפיחות מסוימת ושינויים של צבע השפתיים בנקודות ההזרקה. פרט להימנעות ממאכלים ומשקאות חמים או קרים במשך מספר שעות אחרי כל טיפול אין הפרעה לשגרה הרגילה. תוצאות הזרקת סיליקון לשפתיים מחזיקות מעמד זמן רב – 5 שנים ולעתים אפילו יותר.

בעיה אחרת שצריך לקחת בחשבון שהסיליקון יכול לנדוד ממקומו. למקומות אחרים כמו כן יכול ליצור גרנולומות . יש להיזהר בזמן ההזרקה ולאחריה היות והחומר נשאר זמן רב ברקמה. כמו כן צריך לזכור אחרי הזרקת סיליקון יש חשש להופעת זהומים מאוחרים לאחר טיפולי שינים או הזרקות אחרות בפנים .

חומצה היאלרונית היא חומר שהגוף שלנו מייצר באופן טבעי (סיליקון בשפתיים, לעומת זאת, הוא חומר מלאכותי ועל כן הגוף עלול לדחות אותו או לפתח תגובה אלרגית אליו – אם כי הסיכון לכך אינו גבוה). באמצעות חומר זה ניתן לבצע גם עיבוי שפתיים וגם עיצוב שפתיים, ועוד טיפולים שמבוססים על חומצה היאלרונית הם מילוי שקעים בלחיים וטשטוש קמטים (וכתוצאה מכך גם מיצוק העור בכל אזור שאליו מוזרק החומר).

בזכות העובדה שמדובר בחומר שגוף האדם מייצר באופן טבעי, הוא נקלט היטב בשפתיים ולכן קל יותר לעצב אותן ולהגיע בדיוק למראה המבוקש. החיסרון העיקרי של הזרקת חומצה היאלרונית הוא שהתוצאות מחזיקות מעמד רק כמספר חודשים עד חצי שנה.אך השינוי המבוקש נראה מיד עם ההזרקה . 

גם בשימוש בחומצה היאלורונית יתכנו תופעות לואי הכוללות שטפי דם מקומיים, נפיחות מסוימת ושינויים של צבע השפתיים בנקודות ההזרקה. פרט להימנעות ממאכלים ומשקאות חמים או קרים במשך מספר שעות אחרי כל טיפול אין הפרעה לשגרה הרגילה.

החשיבות הרבה של איכות החומר

כשהטיפול הנבחר הוא עיבוי שפתיים עם חומצה היאלרונית, חשוב מאוד להקפיד על איכות החומר.

הפרמטרים העיקריים שבהם נמדדת איכות החומצה ההיאלרונית הם בטיחות ויציבות מולקולרית. הבטיחות נועדה כמובן להקנות ראש שקט לכל מי שרוצה שפתיים בעלות נוכחות מרשימה יותר, והדרך הטובה ביותר לוודא זאת היא לבחון האם המוצר הספציפי שבו משתמש הרופא שלך קיבל את אישור ה-FDA וה-CE (הגופים האחראיים בארה"ב ובאיחוד האירופי על תקינה בתחום הרפואה). גם אישור משרד הבריאות הישראלי מעיד כמובן על בטיחות נאותה.

היציבות המולקולרית מבטיחה שהתוצאות של הטיפול יחזיקו מעמד זמן רב ככל האפשר. דוגמה טובה לחומצה היאלרונית שמבוססת על טכנולוגיה מתקדמת ובהתאם מתאפיינת ביציבות גבוהה היא המוצרים השונים של רסטילן ובפרט חומצה היאלרונית לעיצוב השפתיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *