5 דברים שחייבים לדעת לפני הניתוח

חזה גדול הוא במקרים רבים גם חזה שמכביד על הגוף ועלול לפגוע גם בדימוי העצמי. במקרים אלה הפתרון הנכון הוא ניתוח להקטנת החזה, ובאופן טבעי כשמחפשים ניתוח שכזה אחד השיקולים הוא העלות הכספית שלו. בעמוד זה תמצאו תשובות לשאלות רלוונטיות כמו ממה מורכב מחיר הניתוח, על מה לא כדאי להתפשר ואיך להבטיח מקסימום שביעות רצון, וגם מידע מקצועי בנוגע לסוגי הקטנות החזה וההחלמה בעקבות ההליך הכירורגי.

איך נקבע מחיר ניתוח הקטנת חזה

על-מנת לקבוע לניתוח הקטנת חזה מחיר נלקחים בחשבון מספר פרמטרים:

מדוע לא כדאי להתפשר על איכות המנתח והניתוח ?

סקר שוק מקיף שבוחן את כל האפשרויות של הקטנת חזה יגלה פערי מחירים בלתי מבוטלים שעשויים להגיע גם לאלפי שקלים.

כמובן שאי אפשר לזלזל בסכומי כסף בסדר גודל שכזה, אבל מצד שני אסור לשכוח שהקטנתו של החזה היא לא עוד מוצר – אלא פרוצדורה רפואית שחובה להפקיד אותה אך ורק בידיים מקצועיות ומנוסות במיוחד. בנוסף עשוי ההליך הכירורגי הזה לשפר במידה דרמטית את איכות החיים של המנותחת, ובמידה רבה להוות הגשמה של חלום – וכשהופכים חלום למציאות כדאי שהמימוש יהיה לא פחות ממושלם, גם אם תג המחיר מעט גבוה יותר.

כיצד מתבצע ניתוח הקטנת חזה ?

כשקובעים ניתוח הקטנת חזה ,אחד הפרמטרים לקביעת מחיר ניתוח הקטנת חזה, הוא מורכבות ההליך ובפרט השאלה האם מתבצעת גם הרמת חזה.

באופן כללי כדאי לדעת שאת ההקטנה של שדיים גדולים מדי (ו"גדולים מדי" הוא כמובן מונח אובייקטיבי שתלוי באופן שבו האישה מסתכלת על עצמה) ניתן לבצע על בסיס שני סוגים של חתכים, אחד קצר ואחד ארוך. החתך הקצר מקיף את העטרה של כל שד ונמשך מטה אל הקפל שבשד. החתך הארוך מתחיל כמו זה הקצר, מסביב לעטרה ואז יורד מטה אל הקפל, ומשם הוא ממשיך לאורך הקפל כך שנתקבלת צורה של T הפוכה או אם תרצו עוגן.

הקטנה עם חתך קצר מתאימה לנשים בעלות חזה בגודל בינוני, כך שהיקף ההקטנה צנועה יותר, ואילו הקטנה עם חתך ארוך מאפשרת הסרת רקמות עור ושד רבות יותר ועל כן מיועדת לנשים שהחזה שלהן גדול מאוד. הבחירה בין שתי האופציות היא של המנתח הפלסטי, על בסיס הניסיון והידע המקצועי שלו. גם ההמלצה האם לעבור הרמת חזה ביחד עם ההקטנה היא תוצר של מיומנות גבוהה וניסיון נרחב – בפרט מומלצת האופציה המשולבת כשהשדיים לא "רק" גדולים וכבדים אלא גם נפולים מאוד, כך שגם לאחר הקטנתם לא תושג זקיפות הקומה הרצויה.

החלמה בעקבות ניתוח להקטנת חזה

ניתוח הקטנת חזה נמשך שעתיים עד 4 שעות, בהתאם להיקף הפעולות הנדרש. לאחר מכן נשארות המנותחות למשך מספר שעות להשגחה. במידת הצורך ובחלק מועט מהמקרים האשפוז יימשך עד למחרת.

ההחלמה כוללת שימוש בחזיית ספורט ייעודית שתומכת בחזה, במרבית שעות היממה ולמשך כחודש. בחודש זה יש להימנע מביצוע פעולות מאומצות ומספורט, וגם משינה על הבטן – כל פעולה שעלולה להפעיל לחץ מיותר על השדיים המוקטנים, כולל במסגרת יחסי מין (שאותם ניתן לשוב ולקיים כשבוע לאחר הניתוח).

תופעות הלוואי העיקריות בימים הראשונים הן כאב מסוים (שאותו ניתן לפוגג עם משככי כאבים), הפרשות מהשדיים ושינויים בתחושה באזור המנותח. במקרים נדירים עלולה להיווצר א-סימטריה בחזה ועוד סיבוך נדיר הוא נמק באחת הפטמות (אצל נשים לא מעשנות הסיכוי לכך הוא אפסי).

איך להבטיח מקסימום שביעות רצון מתוצאות הקטנת חזה ?

במסגרת ההיערכות לקראת הקטנת חזה מחיר הניתוח שנלקח בחשבון הוא זה הכספי – אבל יש עוד מחיר והוא זה הנפשי. כדאי לזכור שגם הגשמת חלום הינה שינוי דרמטי שמטבע הדברים מייצר רגשות מורכבים. על-מנת להבטיח מקסימום שביעות רצון מתוצאות הניתוח חשוב לבחור נכון כירורג פלסטי מנוסה ומיומן ועוד דגש הוא ציפיות ריאליות. כשמפקידים את ההקטנה בידיים מקצועיות ורגישות ויודעים בדיוק לקראת מה ניגשים, זוהי השקעה מצוינת שמניבה חיים עם איכות משופרת במידה ניכרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *